معرفی فیلم بابیلون ۲۰۲۲ (Babylon) ؛ جدیدترین اثر برد پیت و مارگو رابی

فیلم بابیلون ۲۰۲۲
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم بابیلون 2022 (Babylon) یک فیلم جدید آمریکایی در ژانر درام تاریخی با حضور بازیگرانی نظیر برد پیت و مارگو رابی است. در این مقاله به معرفی فیلم بابیلون ۲۰۲۲ می‌پردازیم.

فیلم سینمایی بابیلون (Babylon) نام یک فیلم حماسی کمدی-درام تاریخی است که در دسامبر 2022 منتشر شد. این فیلم آمریکایی به نویسندگی و کارگردانی دیمین شزل (Damien Chazelle) محصول مشترک دو کمپانی Marc Platt Production و C2 Motion Picture Group است. در فیلم سینمایی بابیلون بازیگرانی همچون برد پیت، مارگو رابی و توبی مگوایر بازی می‌کنند. کمپانی پارامونت پیکچرز (Paramount Pictures) مسئول توزیع این درام تاریخی است که امتیاز پخش آن را در سال 2019 به دست آورد. این مقاله از پلازا را با معرفی فیلم babylon 2022 ادامه می‌دهیم. اگر به آثار ژانر درام و تاریخی علاقمندید، و یا از تماشای بازی برد پیت یا مارگو رابی لذت می‌برید، در این مقاله با ما همراه شوید.

فهرست مطالب:

تاریخ اکران فیلم بابیلون

فیلم سینمایی بابیلون / فیلم بابیلون

معرفی فیلم babylon 2022 را با توضیحاتی درباره زمان اکران آن آغاز می‌کنیم. در جولای 2019 اعلام شد که پروژه بعدی دیمین شزل، یک درام تاریخی است که در دوران طلایی هالیوود روایت می‌شود. کمپانی Lionsgate پیشگام در دست گرفتن این پروژه، با بازی برد پیت و اما استون، بود. حدود 4 ماه بعد، نوامبر 2019، کمپانی پارامونت پیکچرز حق توزیع فیلم را خرید. ابتدا قرار بود فیلمبرداری فیلم سینمایی بابیلون از نیمه‌های سال 2020 آغاز شود، ولی با توجه به شیوع کووید-19 این امر به تعویق افتاد. درنهایت فیلمبرداری از 1 جولای 2021 (10 تیر 1400) آغاز شد و در 21 اکتبر همان سال (29 مهر) به پایان رسید.

ابتدا قرار بود این فیلم یک اکران محدود در 21 دسامبر 2021 (30 آذر 1400) داشته باشد و سپس در 7 ژانویه 2022 (17 دی 1400) به اکران عمومی برود. اما برنامه‌ریزی اولیه برای اکران فیلم سینمایی بابیلون با شیوع کرونا به تعویق افتاد. سازندگان به این نتیجه رسیدند که، با توجه به شیوع کرونا، بهتر است اکران فیلم را یک سال به تعویق بیندازند. بنابراین تاریخ اکران فیلم بابیلون به ترتیب 25 دسامبر 2022 (4 دی 1401) برای اکران محدود، و 6 ژانویه 2023 (16 دی 1401) برای اکران عمومی اعلام شده بود اما برنامه‌ها دوباره تغییر کردند و سرانجام فیلم بابیلون ۲۰۲۲ در 23 دسامبر 2022 (2 دی 1401) به‌صورت عمومی اکران شد.

داستان فیلم سینمایی بابیلون 2022

فیلم بابیلون 2022

همانطور که پیش از این اشاره شد، ژانر فیلم سینمایی بابیلون 2022 کمدی-درام تاریخی حماسی است و داستان آن در عصر طلایی هالیوود روایت می‌شود.  مدت زمان فیلم بابیلون ۲۰۲۲ نیز 189 دقیقه است. داستان فیلم در دهه 1920 و دوره‌ای روایت می‌شود که سینما در حال گذر از سینمای صامت به سوی فیلم‌های مصوت بود. در چنین شرایطی با چندین شخصیت مختلف و ظهور و سقوط آن‌ها در آسمان پرستاره‌ی سینما همراه خواهیم بود.

بازیگران فیلم بابیلون

در ابتدا اعلام شد که برد پیت و اما استون نقش‌های اصلی فیلم سینمایی بابیلون را برعهده دارند. برد پیت اوایل سال 2020 این خبر را تائید کرد، ولی اما استون در آخرین ماه سال 2020، به علت مشکل برنامه‌ریزی، این نقش را رها کرد. مارگو رابی جایگزین وی شد. در ادامه مروری بر بیوگرافی چند نفر از بازیگران این فیلم داریم و سپس با بقیه بازیگران نیز آشنا می‌شویم.

برد پیت در نقش جک کنراد

بررسی فیلم بابیلون ۲۰۲۲

ویلیام بردلی پیت، معروف به برد پیت (Brad Pitt)، بازیگر و تهیه‌کننده مشهور آمریکایی است. وی متولد 18 دسامبر 1963 (27 آذر 1342) در ایالت اوکلاهاما است و بیش از 3 دهه از آغاز فعالیت وی می‌گذرد. وی در این مدت افتخارات بسیاری کسب کرده است. از میان آنها می‌توانیم به 5 نامزدی و 2 برد جایزه اسکار، 3 نامزدی و 1 برد جایزه بفتا، و 8 نامزدی و 2 برد جایزه گلدن گلوب اشاره کنیم.

فیلم Once Upon a Time in Hollywood (2019) برای او جایزه اسکار و بفتا بهترین بازیگر نقش مکمل را داشت. فیلم 12 Years Slave (2013) نیز، که پیت یکی از تهیه‌‌کنندگان آن بود، برنده اسکار بهترین فیلم شده است. برد پیت یک نماد و یکی از قدرتمندترین اشخاص در صنعت سرگرمی آمریکا است. او بارها به عنوان جذاب‌ترین مرد سال انتخاب شده و زندگی خصوصی‌اش همیشه مورد توجه رسانه‌ها بوده است.

همچنین بخوانید :

برد پیت در فیلم بابیلون ۲۰۲۲ نقش جک کنراد (Jack Conrad) را دارد. جک یکی از بازیگران مشهور سینمای صامت است که به پارتی‌های پر زرق و برقی که برگزار می‌کند مشهور است.

مارگو رابی در نقش نلی لاروی

معرفی فیلم babylon 2022

مارگو الیز رابی (Margot Elise Robbie)، بازیگر و تهیه‌کننده استرالیایی متولد 2 جولای 1990 (11 تیر 1369) است. او یکی از مشهورترین بازیگران هالیوود است که نامش در فهرست تاثیرگذارترین افراد سال 2017 و گران‌قیمت‌ترین بازیگران سال 2019 آمده است. مارگو در هالیوود با فیلم گرگ وال استریت (2013) شناخته شد. وی تاکنون 2 بار، برای فیلم I Tonya (2017) و فیلم Bombshell (2019)، نامزد جایزه اسکار شده است. از نقش‌آفرینی‌های به یاد ماندنی او می‌توانیم نقش ملکه الیزابت در فیلم Mary Queen of Scots (2018)، نقش شارون تیت در فیلم روزی روزگاری در هالیوود (2019) و نقش هارلی کوئین در فیلم جوخه انتخار 2 (2021) را نام ببریم. رابی در سال 2022 در فیلم آمستردام نیز به ایفای نقش پرداخت.

مارگو در فیلم بابیلون ۲۰۲۲ نقش نلی لاروی (Nellie LaRoy) را ایفا می‌کند. بازیگری بلندپرواز که با مانی در رابطه است.

دیه‌گو کالوا در نقش مانوئل تورز (مانی)

نقد فیلم babylon 2022

دیه‌گو کالوا (Diego Calva) از دیگر بازیگران فیلم بابیلون 2022 است. این بازیگر مکزیکی متولد 16 مارس 1992 برابر با 26 اسفند 1370 است و بیشتر برای بازی در سریال‌های جنایی مانند نارکوها: مکزیک (2021) شناخته می‌شود. اولین نقش‌افرینی او در سینما با فیلم درام مکزیکی I Promise You Anarchy در سال 2015 صورت گرفت. بازی کالوا در فیلم بابیلون ۲۰۲۲ مورد توجه منتقدان بسیاری قرار گرفته است. او برای ایفای این نقش نامزد دریافت جوایز متعددی چون گلدن گلوب شده است.

کالوا در این فیلم نقش مانوئل تورز (Manuel Torres) معروف به مانی را ایفا می‌کند. او یک دستیار کارگردان آمریکایی-مکزیکی است که آرزو دارد کارهای مهمتری در صنعت فیلمسازی انجام دهد.

توبی مگوایر در نقش جیمز مک‌کی

نمرات فیلم بابیلون ۲۰۲۲

توبیاس وینسنت مگوایر، که با نام توبی مگوایر (Tobey Maguire) شناخته می‌شود، یکی از بازیگران و تهیه‌کنندگان آمریکایی است. وی متولد 27 ژوئن 1975، برابر با 6 تیر 1354، در ایالت کالیفرنیا است. توبی بازیگری را از سال 1989 آغاز کرد و با سه‌گانه مردعنکبوتی سم ریمی (2002-2007) به شهرت رسید. او این نقش را در فیلم Spider-Man: No Way Home (2021) نیز تکرار کرد که سبب شد رکورددار گینس برای “طولانی‌ترین حرفه به عنوان یک شخصیت مارول” را از آن خود کند. از مهمترین کارهای او می‌توانیم فیلم Brothers (2009) و فیلم The Great Gatsby (2013) را نام ببریم.

توبی مگوایر در فیلم سینمایی بابیلون نقش جیمز مک‌کی (James McKay)، یک رئیس مافیا، را ایفا می‌کند.

همچنین بخوانید :

لی جون لی در نقش لیدی فی ژو

ژانر فیلم سینمایی بابیلون 2022

لی جون لی (Li Jun Li) بازیگر آمریکایی، متولد شانگ‌های چین است. وقتی لی 6 ساله بود همراه خانواده‌اش به بوگوتا در کلمبیا مهاجرت کردند. 3 سال بعد نیز با یک نقل مکان دیگر، در نیویورک ساکن شدند. او بازیگری را از سال 2008 آغاز کرد. امروزه لی را با نقش ایریس چانگ در سریال Quantico (2015-2018)، نقش رز کوپر در سریال The Exorcist (2016-2017) و نقش جنی وا در سریال Wu Assassins (2019) می‌شناسند.

لیدی فی ژو (Lady Fay Zhu) یک رقصنده آمریکایی-چینی است که نویسنده متن‌های میانی فیلم‌های صامت نیز هست.

سایر هنرپیشه های فیلم بابیلون ۲۰۲۲ عبارتند از:

  • جین اسمارت (Jean Smart) در نقش الینور سنت جان؛ یک خبرنگار
  • جوان آدپو (Jovan Adepo) در نقش سیدنی پالمر؛ نوازنده ترومپت جاز
  • لوکاس هاس (Lukas Haas) در نقش جورج مون؛ یک تهیه‌کننده و دوست جک
  • سامارا ویوینگ (Samara Weaving) در نقش کانستنس مور؛ بازیگری که رقیب نلی است
  • مکس مینگلا (Max Minghella) در نقش اروین تالبرگ
  • کاترین واترستون (Katherine Waterston) در نقش استل کنراد؛ بازیگر تئاتر و همسر سوم جک
  • اولیویا وایلد (Olivia Wilde) در نقش اینا کنراد؛ همسر سابق جک
  • اسپایک جونز (Spike Jonze) در نقش یک کارگردان آلمانی
  • فلی (Flea) در نقش باب لواین
  • جف گارلین (Jeff Garlin) در نقش دان والاش
  • اولیویا همیلتون (Olivia Hamilton) در نقش روث ادلر
  • پی. جی بیرن (J. Byrne) در نقش مکس
  • روری اسکاول (Rory Scovel) در نقش کنت
  • اریک رابرتز (Eric Roberts) در نقش رابرت لاروی
  • فیبی تونکین (Phoebe Tonkin) در نقش جین تورنتون
  • کلویی فاینمن (Chloe Fineman) در نقش ماریون دیویس
  • تروی متکالف (Troy Metcalf) در نقش اورویل پیک‌ویک

نقد و نمرات فیلم بابیلون ۲۰۲۲

مدت زمان فیلم بابیلون ۲۰۲۲

تا اینجای مقاله با خلاصه ی فیلم بابیلون ۲۰۲۲ و بازیگران این فیلم آشنا شدیم و از زمان اکران آن آگاه شدیم. این فیلم پس از انتشار با نظرات مختلفی از سوی منتقدان مواجه شد. آن‌ها سینماتوگرافی، موسیقی متن و بازی بازیگران فیلم بابیلون ۲۰۲۲ (به‌خصوص هنرنمایی مارگو رابی) را تحسین کردند اما فیلمنامه، کارگردانی شزل، صحنه‌های بیش از حد گرافیک و مدت زمان طولانی آن را نپسندیدند.

فیلم بابیلون 2022 در سایت راتن تومیتوز توسط 211 منتقد بررسی و با رأی 55 درصدی آن‌ها مواجه شد. این فیلم در IMDb نمره 7.5 از 10 را دریافت کرد. فیلم بابیلون ۲۰۲۲  در سایت متا کریتیک توسط 49 منتقد بررسی شده و امتیاز 59 از 100 را دریافت کرده است. 25 مورد از نظرات منتقدان نسبت به این فیلم مثبت، 19 مورد متوسط و 5 مورد نیز منفی است. در ادامه این بخش می‌توانید نقد فیلم babylon 2022 توسط برخی از این منتقدان را مطالعه کنید.

The Independent / کلاریس لوگری: 100

دیدگاه فیلم از دهه بیست ممکن است تا مرز باورناپذیری پیش برود اما به ندرت غیرموثق است. این فیلم، نتیجه‌ی یک تخیل براساس مطالعه است.

The Telegraph / رابی کالین: 100

این فیلم آنقدر به‌طرز هیجان‌انگیزی بی‌پرواست که آدم واقعا از اتفاقاتی که قرار است رخ بدهند، می‌ترسد.

BBC / کارین جیمز: 80

در بهترین حالت، فیلم شزل یک شگفتی سینمایی است، دلیلی محکم برای اثبات جادویی بودن فیلم‌ها، چراکه ما را به دنیای زیبا و وحشتناکی که حتی حالا نیز به‌عنوان هالیوود می‌شناسیم، می‌برد.

New York Post / جانی اوکسینسکی: 75

این فیلم 40 دقیقه طولانی‌تر از چیزی است که باید باشد، و مدتی قبل از اینکه فیلم به پایان برسد، حرکتش متوقف می‌شود. با این حال وقتی مهمانی کارگردان به اوج می‌رسد، آرزو می‌کنید که کاش شما هم دعوت شده بودید.

هنرپیشه های فیلم بابیلون ۲۰۲۲

RogerEbert.com / برایان تالریکو: 63

موسیقی متن عالی، گروه بازیگری با استعداد و سینماتوگرافی ماهرانه همه‌ در اینجا غیرقابل انکار هستند. با این حال برخی عناصر روایی فیلم بابیلون ۲۰۲۲ از همان اول پوچ و توخالی به‌نظر می‌رسند و به‌خصوص وقتی شزل سعی می‌کند درس‌هایی فریبکارانه را در صحنه‌های آخر بچپاند، بیشتر نیز می‌شوند.

ScreenCrush / مت سینگر: 50

شزل چنان شیفته‌ی بازسازی خود از این دنیای فراموش شده است که از آدم‌هایی که در آن حضور دارند، غافل شده است.

Screen Rant / می عبدالباقی: 40

سینماتوگرافی و لباس‌های زیبا نمی‌توانند پوچی این فیلم را جبران کنند- پوچی هم در آنچه سعی می‌کند بیان کند و هم در روشش برای بیان آن.

The Washington Post / آن هورنادی: 37

مانند بسیاری از فیلم‌های اخیر – «روزی روزگاری در هالیوود»، «بلفاست»، «فابلمن‌ها»، «امپراطوری نور»- بابیلون می‌خواهد به رسانه‌ای که ما را در تاریکی دور هم جمع می‌کند ادای احترام کند. اما همچنین هیچ فرصتی برای آزردن مخاطبان را از دست نمی‌دهد.

جوایز و افتخارات فیلم بابیلون ۲۰۲۲

فیلم بابیلون 2022 پس از انتشار نامزد دریافت جوایز مختلفی شده است که نتیجه بسیاری از آن‌ها هنوز مشخص نیست. این فیلم در 14 دسامبر 2022 (23 آذر 1401) جایزه بهترین موسیقی متن غیراقتباسی را از انجمن منتقدان فیلم شیکاگو دریافت کرد. بابیلون همچنین جایزه بهترین موسیقی متن و بهترین طراحی صحنه را از دایره منتقدان فیلم فلوریدا دریافت کرده است. این فیلم همچنین نامزد دریافت جوایزی چون فیلم منتخب منتقدان، ستلایت و گلدن گلوب شده است اما نتایج این جوایز هنوز مشخص نشده‌اند. برای اطلاعات بیشتر درباره جوایز گلدن گلوب 2023 می‌توانید به این مقاله از پلازا مراجعه کنید.

سخن پایانی

تریلر فیلم بابیلون ۲۰۲۲

در این مقاله با بررسی فیلم بابیلون ۲۰۲۲ با شما بودیم. این فیلم کمدی-درام و تاریخی حماسی، روایتگر هالیوود دهه 1920 است و از وجود یک گروه بازیگری پرستاره بهره می‌برد. نظر شما در مورد دانلود فیلم بابیلون ۲۰۲۲ چیست؟ آیا تریلر فیلم بابیلون ۲۰۲۲ را دیده‌اید؟ فکر می‌کنید این اثر می‌تواند لقب بهترین فیلم سال را به خود اختصاص دهد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

فیلم بابیلون کی میاد؟

23 دسامبر 2022 برابر با 2دی 1401

داستان فیلم سینمایی بابیلون چیست؟

داستان فیلم در اواخر دهه 1920 و اوایل دهه 1930، در عصر طلایی هالیوود، روایت می‌شود و گذر از فیلم‌های صامت را نشان می‌دهد. در این فیلم ستاره‌هایی را می‌بینیم که به اوج شهرت می‌رسند و سپس درخششان را از دست می‌دهند.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
علی عبداللهی
.
14 خرداد 1401، 20:57
پاسخ
1
2
ممنون بات توضیحات جامع و کاملتون. واقعا حتی برخی سایت های معتبر خارجی نظیر IMDb هنوز انقدر اطلاعات رو در سایتشون منتشر نکردن. عاشق توبی مگوایر هستم و به نظرم بازیگر بسیار توانمندیه ولی واقعا با توجه به شناختی که ازش دارم و همین طور نقش هایی که بازی کرده دورترین نقشی که برای توبی در ذهنم بود همین نقش یه کمدین به این بزرگی مثل چارلی چاپلین بود! واقعا ریسک بزرگی کرده . خیلی بزرگ! ولی کارگردان فیلم هم دیمن شیزلی هست که فیلم شاهکار Whiplash رو کارگردانی کرده و باید دید چه فیلمی از آب در میاد. منتظر این فیلم هستم و مخصوصا هم اضطراب و هم هیجان دارم که ببینم توبی مگوایر نقش چارلی چاپلین رو چجوری از در میاره. اگه واقعا بتونه این نقش رو هم خوب بازی کنه دیگه صد در صد یکی از بزرگترین بازیگران هزاره جدید هالیوود(2000 به بعد) محسوب میشه. گرچه به نظرم الان هم همگی واقفیم که بازیگر خیلی خوبیه.
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402